Nuffnang Ads

Followers

Sunday, October 28, 2012

Hidup.

Assalamualaikum.
Ya. Hidup memang tak selalunya indah. Hidup pun tak selalunya buruk-buruk sangat. Depends on how you wanna cope with that. Kalau pandai handle, memang aman damai happy senantiasa lah. Kalau tak, nasib lah kan.

I really don't know what to say actually, but it's okay let me spill anything. Anything and you, just need to read.

Ada kalanya aku suka diam dan perhatikan manusia sekeliling beraksi. Kadang-kadang pun aku suka cakap banyak jugak. Bukan apa, tanpa kita sedar percakapan tu yang boleh menduga hati-hati manusia lain juga sebenarnya lah. Dan percakapan tu pun menggambarkan perhubungan sesama manusia tu sendiri.

Sepanjang aku hidup dan sepanjang aku bergelar "REMAJA", betullah kan remaja? Aku ni nak kata kanak-kanak, bukan jugak sebab aku ni agak matang. Nak kata dewasa pun bukan sebab belum cukup dewasa. Jadi remaja lah yang paling sesuai aku rasa dengan aku haha. Apa benda aku mengarut ni? XD Okay berbalik kepada perbincangan... perbincangan lah sangat.

Ada sesetengah manusia yang aku kenal, jenis suka berkawan dengan orang yang berharta, berparas rupa menarik sahaja. Aku pun tak faham apasal kena ada sistem berkawan mengikut hierarki ni. Serius aku tak bohong. Kat maktab aku dalam batch aku sendiri pun ada orang macam ni. Aku tak tahu lah kesan diorang berkawan sejak dari form 2 ke apa tapi memang nampak lah dia punya pengelasan dalam berkawan. Orang yang cantik diutamakan. Dan selalunya yang lawa ni turut berharta. Apa lagi dikebas lah sama dia.

Memang lah bagi sesetengah orang berpendapat, apa salahnya berkawan ikut pangkat harta rupa paras pun? Ya memang tak salah tapu do think of others' feeling lah weh. Apa kau rasa kalau kawan kau yang sanggup blah bila nampak orang yang lagi kaya sebab pakai Esprit dan kau hanya guna Billabong? Apa kau rasa bila kawan kau sanggup tinggal kau sebab kau takde lain cuma makan KFC demi sorang lagi yang jejak Kenny tiap-tiap kali lunch? Haha fikirlah sendiri. Chao aku tengah bengang dengan Yas ni buat YOLO tak henti nak mati kot siap hang Yas haha.

No comments:

Post a Comment